måndag 9 november 2009

Svängningar

Vad konstigt det är hur det kan svänga om i livet ibland... Nyss kände jag mig som den lyckligaste flickan i världen och nu var det plötsligt som om luften gick ur mig.

Kan bero på att jag såg en väldigt gripande och bra dokumentär om ett rysk ungdomsanstalt med väldigt unga kriminella pojkar. De hade inte haft det lätt i livet de där små pojkarna. Deras liv var bättre på anstalten än hemma. Klarade nästan inte av att titta, så hemskt var det att höra om allt de varit med om och själva gjort sig skyldiga till.

Är lite nervös inför resan imorgon. Egentligen inte för själva resandet. Mest för hur jag ska få med den übertunga, fantastiska, halvakustiska Benson-gitarren från min lägenhet via in-checkning på flygplanet och sen ut på Paris gator och metros iförd höga klackar.

Har också lite jobbångest igen. Den vanliga ångesten för vad det ska bli av mig helt enkelt... Ska hoppa i säng och sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar