måndag 30 november 2009

Högstadiebrudar

Hemkommen från dagisjobb och heeelt slut. Var på en annan avdelning idag där det var lite busigare. Nu ska jag skaka av mig tröttheten och träffa Malin en sväng. Sen bär det av till SATS efter en veckas träningsuppehåll. Kan inte säga att jag är jättepepp... men det kommer kanske.

Imorgon ska jag jobba på samma avdelning igen. Känns skönt att veta redan innan att jag ska dit. Då kan jag gå och lägga mig tidigt. Kanske basta lite efter träningen.

På tunnelbanan nyss var det ett tjejgäng i typ trettonårsåldern som satt och var taskiga mot varandra som bara tjejer är. Jag fick värsta klumpen i magen. Har aldrig fattat den där vidriga bitchigheten som tjejer kan ha mot varandra. Jag måste ha varit sjuk den dagen i skolan när man lärde sig hur man skulle vara så taskig som möjligt genom utfrysning, gliringar, ögonkast och fniss bakom ryggen och sen så fort någon konfronterade en låtsas som att det var på skämt. Fy fan vad skönt att högstadieåldern är över! Konstigt nog finns det många som gärna vill hålla kvar vid den där typen av "tjejgemenskap" även i vuxen ålder. Även om jag fortfarande hatar det så är det så mycket enklare att tackla nu. Det är synd om dem som aldrig växer upp.

2 kommentarer:

  1. oh jag känner igen! häromdagen såg jag några tjejer i 9 års åldern som total frös ut en en tredje kompis. Usch man får verkligen en klump i magen.
    Jag ville bara skrika; DET ÄR INTE VÄRT DET. /J Noack.

    SvaraRadera
  2. Jessie! Jag saknar er! Kan vi inte ses snart! Jag vill kolla på idol med er och äta godsaker! Kom hiit vettja!

    SvaraRadera