onsdag 25 november 2009

Obeskrivligt mysigt

Ååååh, nu har jag så hög mysfaktor att det är löjligt. I morse vann jag en biljett på Tradera till Malmö. Åttiofyra riksdaler tyckte jag var fullt överkomligt för att komma ner och överraska mitt hjärta. Överraskad blev han sannerligen och nu har vi ätit potatisrösti med lingonsylt och bacon.

Alldeles precis nu sitter jag, Robert, Hanna och Siri (Roberts fina kollektivkamrater) och dricker glögg, äter pepparkakor med ädelost och tittar storögda på Efterlyst. Mysprogrammens mysprogram. Not. Men snart börjar So you think you can dance.

Överraskningar är roliga. Tack Tradera.

4 kommentarer:

  1. Mysigt... tradera kan verkligen vara hur bra som helst ibland!
    Härligt att få överraska den man älskar och dessutom få lite julmys inte illa =0)
    Hade gött, kram Keba

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Fast med bacon? Aktare sa du inte far konkurrens - jag menar om endera inser sanningen som inryms har:
    http://baconbaconbaconbaconbacon.com

    Ursakta, var bara tvungen att dela med mig. Min baconvan skickade det dar till mig idag. Sjalv ar jag mest oerhort fascinerad av sjalva url'en!

    Jag gillar din blogg sa mycket! Trots gloggavundsjukan* som infinner sig.

    *En relativt okand akomma, utom bland svenska ex-pats dar det narmast ar att rakna som en folksjukdom. Fraga din syster...

    SvaraRadera
  3. Glomde att saga att jag rostade i din julklappsenkat forut, sa mitt samvete ar rent. Lika rent som de strumpor jag har for mig att jag onskade. Strumpor, karlek och ett liv.


    Fast vid narmare eftertanke insag jag att jag redan har ett liv och ar ganska nojd med det jag har (aven om det sjalvklart finns utrymme for forbattring, t ex pa strumpfronten). Tycker fortfarande att Strumpor, karlek och ett liv har en viss klang. Skulle t ex kunna vara en eventuell (under)titel pa min forsta diktsamling.

    SvaraRadera
  4. Kus Jenny: Åh, jag blir så glad när du kommenterar! Känns så roligt att vi får höras lite när vi nu aldrig ses. Kan man skicka glögg till dig? Känns ju fruktansvärt att du ska vara utan HELA julen! Ser mycket fram emot din diktsamling. Om du lägger på ett kol önskar jag den i julklapp. Puss Ps. Rob åt veggie-bacon. Very strange dish I must say.

    Keba:Ja, ni är ju i samma sits, du och din kära, då kan Tradera göra en själaglad!

    SvaraRadera