tisdag 24 november 2009

Presenter, nattgäster och kusinprat

Idag åkte jag alltså till Uppsala till min underbara kusin Harriet. Det var en dramatisk upplevelse på många sätt.

Bland annat blev min plånbok borttappad och upphittad utan att jag ens var medveten om det. Sen har vi fikat, myst och pratat, pratat och pratat som vanligt. Det känns som att Harriet är som min syster, kusin, terapeut och bollplank i ett. Helt ovärdelig alltså. Jag har knappt kunnat sluta le sen jag åkte därifrån.

Jag fick dessutom en helt sjukt, galet, fantastiskt fin födelsedagspresent. En present-adventskalender!!! Jag kommer alltså få öppna ett paket från och med första december och ända fram till julafton! Det mina vänner, kallar jag, som den giriga puma jag är, för glädje!


Mitt illamående har stillats och det måste alltså vara matförgiftning jag led av igår natt. Min plånbok är upphämtad och nu har jag och min sovgäst Maria ätit lösgodis och bäddat ner oss i varsin säng. Det är ju sökningstider på teaterhögskolan i Stockholm nu och därav den frekventa strömmen av nattliga gäster i min lilla stuga. Väldigt mysigt! All lycka till Maria imorgon.
Nu ska jag sova. En normal tid för sänggående för en gångs skull. Har mycket att smäta efter den här veckans första två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar