söndag 22 november 2009

Funderarsöndag

Ujujuj, min stackars lekamen är så slutkörd att det är pisnamt. Efter två heldagar med galet intensiva men roliga repetitioner är jag nästan däckad här i soffan. Träningsvärken efter afrodansen är som vanligt värre nu dag två och det enda jag orkar är att sitta framför datorn och äta.

Har tre grejer som jag funderar lite på:
1. Vaccinationen. Väldigt många jag känner har vaccinerat sig men jag har hela tiden känt att jag inte vill. Jag tror inte riktigt på att den här flunsan är så mycket värre än de som brukar komma under vinterhalvåret och jag tror inte att jag kommer bli smittad heller (peppar, peppar), men folk blir typ provocerade när jag säger att jag tänker strunta i det... What to do, what to do..?
2. Körkort. Jag vill åka iväg och ta en intensivkurs på en lite ort någonstans. Jag vill ha det där kortet nu!
3. Danslärarjobb. Har blivit erbjuden två eller fler klasser i vår men vet inte hur jag ska göra. Det är en bit att åka dit och jag vet inte om det lönar sig pengamässigt att åka långt varje onsdagkväll för att undervisa två klasser... Vet ju inte heller ifall det plötsligt dyker upp värsta spännande och roliga artistjobbet. Då vill jag ju hellre ta det... men det är ju samtidigt så jädrans skoj att va danslärare. Skulle få både ungdomar och vuxna elever... Måste tänka på saken.

1 kommentar:

  1. Svina mig hit och svina mig dit, nu är jag trött på det där svinandet! Jag tror inte heller på de där domedagsprofeterna men lösamt är det för visso för vissa....Gör som Du vill är ett gångbart råd och jag förstår samtidigt din tvekan. Tacka Robert så mycket för hjälpen (ja jag har gjort det också men man kan aldrig få för mycket tack!)
    Mr Benson (who´s that man?) or no....

    SvaraRadera