måndag 23 november 2009

Måsten och ynklighet


Första dagen på dagis avklarad. Jag hade jättekul och har fått gosas och leka hela dagen. Dessutom fick jag äta både lunch och mellis ensam med fyra gullekillar i tvåårsåldern. Utmanande men roligt.

Sen jag kom hem har dock luften gått ur mig lite. Är trött och lite less på allt. Känns så fruktansvärt frustrerande att bo så oändligt många mil från den famn jag vill komma hem till varje dag. Känns frustrerande att inte veta var jag ska ta tag i karriären. Borde träna, borde handla, borde ringa massa samtal, borde hundra saker, men finner mig själv sittandes i soffan helt oförmögen att ta mig för någonting.

Imorgon åker jag till Uppsala för lite mys med en av mina favoritpersoner i världen, nämligen min kusin Harry. Det känns oerhört bra. Kanske åker jag sedan direkt till Malmö men det beror på om jag hittar någon bra traderabiljett. SJ tycker ju nämligen att det är fullt normalt att pröjsa 800kr för en andraklassbiljett enkel väg. Jag väljer att benämna dem med mitt hårdaste skällsord från barndomen: Jävelhuven!

2 kommentarer:

  1. hehehe, jävelhuven!

    SvaraRadera
  2. Kära Josefin! Allt för länge sen vi sågs, har vart på vippen att ringa flera gånger men typ inte haft nån ork när jag väl befunnit mej i Sthlm under hösten. Har vart grymt flängigt, men nu är jag äntligen på plats för ett tag. Efter avklarade rep och premiär på krogshow i Södertälje på torsdag hoppas jag att vi kan ses å hänga lite!

    Och du...jag känner så totalt igen mej i alla dessa måsten och hur less man blir av känslan att man bara står å stampar. Det är dock helt okej att inte alltid löpa linan ut med allt måsten, utan bara vara och släppa taget i mellan åt! Lättare sagt än gjort dock, i know..;0)

    Stor kram!
    //Thomas

    SvaraRadera