torsdag 12 november 2009

Hier soir

Jag kan inte säga nog hur coolt jag tycker att det är att min syrra pratar flytande franska. Hon snackar till och med slang!



Igår innan vi gick ut satt jag i ett angränsande rum när hennes argenstinska ex kom och de talade ut lite... Usch för att göra slut. Men om man ska göra slut är ju franska ett fantastiskt språk att göra det på. Jag fattade inte så mycket mer än att han var ledsen och att det gjorde Becka ledsen och då kommer storasyster-instinkter in och jag ville gå in och krama lillasyster och säga åt pojken att gå hem. Men det gjorde jag givetvis inte. Det där klarade min tuffa lillasyster alldeles på egen hand. Pojken var faktiskt väldigt trevlig och oerhört artig och kom senare in och hälsade på mig och erbjöd sitt sällskap ifall jag kände mig ensam när Becka jobbade, trots att han var ledsen och allt kändes skit - modigt och gulligt.



Blev en del vin igår med, och en fantastisk middag på Ave Maria. Ska försöka lägga upp lite kort när jag kommer hem. Nu ska vi äta frukost och sen ge oss ut i le Marais och kolla lite second hand och coola människor. Ikväll ska vi på konsert. Nu är Paris bästa staden!

1 kommentar:

  1. Gullungar! Nu är Paris bästa staden för att ni är där! Läs gärna artikeln "Upptäck arabvärlden i Paris" från gårdagens DN. http://www.dn.se/resor/frankrike/paris/upptack-arabvarlden-i-paris-1.992045
    Mmmm,Bellevillemarknaden bland annat... och jag citerar "det imposanta L’Institut du Monde Arabe....Det är en av Paris absolut vackraste byggnader." och "Högst upp finns en dyr restaurang med Mellanösternprägel". Wink,wink,nudge,nudge (till Becka)!
    Fniss, det är kul för mig att läsa i DN om Paris. För er som ÄR där finns det väl miljoners andra saker som lockar!! Puss på er båda två! Cool Cat
    P.S. Becka är ju grym på franska, men Josse du är i alla fall tusen gånger bättre än Carrie B.
    Och snyggare! Tusen gånger!

    SvaraRadera