fredag 6 november 2009

Ack


Ack, så ljuvligt det är att vakna, och tro att man kan ligga kvar i sängen hela dagen.


Ack, så vidrigt det är att titta ut genom fönstret på den gråa vällingen som förr i tiden kallades himmel och inse att man måste tvinga sig ut i kylan och åka tunnelbana och buss med snoriga människor i en och en halv timme.


Ack, så dubbelt det är att ha riktigt schweinigt ont i kroppen efter mördarträningen igår. Lite skönt på något sätt men mest opraktiskt och... ont.


Ack, så obehärskat arg jag fortfarande kan bli om teknik strular. Igår dog min kära iPod när jag skulle lägga in lite Kungarna av Leon på den. Köpte mina älsklingslåtar från iTunes-store för att ha något att se fram emot på bussresan. Istället får jag resa helt utan musik.


Ack, så stökigt det är här hemma. Ingen ordning någonstans. Och varför har jag mensvärk en vecka för tidigt?


Ack, så skönt det ska bli att bli lite klappad på ikväll och få gosa in sig i en famn och strunta i alla ovanstående pinor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar