tisdag 3 november 2009

Keepin it gangsta



Nå, hur har det gått med min inspiration? Det hjälpte inte med promenad. Men sol fick jag. Välbehövlig sådan. Och oväntat men trevligt sällskap i form av en gammal Galleriapolare.

När jag kom hem hade jag mindre lust än någonsin att fortsätta på min halva minut långa koreografi.


Istället kollade jag på Project Runway på tv och åt glass. Kändes mer och mer panikartat och jobbigt.

Sen kom jag på det! Jag har ju skaffat Skype! Ni vet, det där där man kan prata med varandra gratis över datorn. Det var som om någon ovanifrån skickade in tanken att logga in på Skype i mitt huvud, för vem var online om inte självaste lillasyster! Ända borta i Paris sitter hon och jag fick både titta på henne och prata en stund om ditten och datten.


Nu har jag slopat min gamla streetkombination och gjort en hel minut på en ny som blev bättre och roligare. Dessutom tror jag lärarna hade höjt på ögonbrynen om jag haft den gamla låten när Missy Elliott plötsligt rappar om att inga Mothafuckers kommer i närheten av att trycka sina läppar mot hennes.. ehhumm .."andra" läppar...


Tur att Snoop har så mörk röst att inga barn hör vad han säger... inte heller helt barnvänlig den där karln...


Nu ska jag strax möta mina fina vänner på Gambrinusgatan och fira käraste Charlie som fått jobb på Göta!

1 kommentar:

  1. Becka är så himla snygg! Och så sjuukt lik Kicki när hon var typ lika gammal.
    Och du är grym som kan göra koreografi! Om jag kunde det skulle jag gråta av glädje och vara stolt över mig själv. Varje dag!

    SvaraRadera