söndag 25 oktober 2009

Sveket

Alltså, vad är problemet med dagens teknik? Jo, det ska jag berätta! Den är FÖR bra!

Med ett onyktert huvud vaknade jag kl fem i morse med smink, linser och oborstade tänder men utan kläder, så som sig bör efter en riktigt lyckad lördagkväll... Well, då jag har sminkat av jokern-facet, fått ut linserna med järnspett (ni som somnat med linser vet vad jag snackar om) och slöborstat lite med en halv tub colgate kommer jag plötsligt på att jag inte ställde om klockan innan jag däckade. Lika bra att göra det nu när jag ändå är i farten...

Utan att på något sätt ha meddelat mig har dock min mobilklocka STÄLLT OM SIG SJÄLV! Jag menar, kom igen, hur smart får en mobil vara? Obehagligt tycker jag. Dessutom resulterade det i en pinsam försening till repet. När man liksom fått en hel timme till godo väljer jag att ta en timme till!

Det värsta är ju givetvis att jag från och med nu inte kan lita på min mobil. Min annars så lojala vän har valt att svika mig och mitt förtroende är för evigt hyvlat ned till hälften. Jag säger som Di Leva: Vem ska man tro på tro på tro på när, tro på när det är såhär?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar