fredag 9 oktober 2009

Bah! Humbug!


Det är en skitfin dag här i Malmö och jag har ätit frukost med den jag är kär i.
Ändå är jag på dåligt humör nu. Han jag är kär i har gått till skolan som tur är, så min bitterfitthet drabbar bara mig själv.
Jag är sur för att jag inte tar tag i saker. För att jag inte tränat på riktigt på flera, flera dagar. För att ingen längre kommenterar mina tråkiga inlägg! För att jag vill ha massa saker nu när jag inte har råd och för att jag inte kan vara glad när jag borde vara det.

Varför är jag sur då? Hormoner? Min totala brist på vettig sysselsättning? Avsaknad av träning som får igång endorfinerna? Eller är jag bara en jävligt surig person?

Inte fan vet jag. Just nu liknas mitt humör bäst med Scrooge från Charles Dickens A Christmas Carol.

6 kommentarer:

  1. Fina! Dina inlägg är inte tråkiga! Och du är en av de gladaste jag vet, men ibland måste man få vara lite sur. Så är det ju bara! Du är bäst i alla fall! Puss

    SvaraRadera
  2. Då ska du få en kommentar så kanske det känns bättre?
    Varför ploppar det upp reklam som pop-up fönster när man går in på din blogg? Apirri...
    Kram påre!

    SvaraRadera
  3. Scrooge!!!????Har mycket svårt att se dig som en gnidig och förgrämd surgubbe! Rubriken kopplar jag mer till Dickens Pickwickklubben.När Mr Pickwick kastar ur sig den klassiska anklagelsen:"You are a humbug,sir!" till Mr Winkle kan vi nog känna igen oss båda två. Jag är förstås den självgoda pösmagade besserwissern och du är snubben som utger sig för att vara expert på skridskoåkning men pinsamt nog drattar omkull på isen när han ska upp till bevis.Eller..?
    Är du egentligen så mycket humbug Josse? Tja,du är i alla fall bra på att luras! Kram! Cool Cat

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Isa, Fredrik och Cool Cat för att ni hjälptes åt att mildra mitt citronsura humör! Kram till er finisar!

    SvaraRadera
  5. Mäh! Jag och min man var ju också i malmö! När du var där! Vi borde ha sprungit på varann =)

    SvaraRadera
  6. Mäh! Fan då! Vi får springa på varann här istället då! Puss på dig vackra kvinna

    SvaraRadera