torsdag 15 oktober 2009

Mina långsinta lår

Nyss hemkommen från en sjukt lång och på ett sätt vidrig promenad runt Årsta-viken. Vädret som är fläckfritt i sin perfektion idag hade ingenting med vidrigheten att göra. Den satt endast i mina stackars lår som skrek av smärta under varje steg. Man hinner ta många steg under 1½timme och någonstans trodde jag ju att smärtan skulle tröttna och släppa taget. Men icke! Sickna långsinta jävlar det finns! Jag är allt utom långsint. Det är en dålig egenskap tycker jag. Synd att mina lår är det!




Nu har jag avnjutit fiberhavregröt med lingonsylt och nu ska här laseras försår ni! Jag känner mig som en blandning mellan Ingemar Stenmark och arga snickarn. Eftertänksam, grötslukande idrottare och temperamentsfull hemmafixare i ett. Jag är min egen våta dröm.

2 kommentarer:

  1. Va roligt, vi måste varit ute precis samtidigt & svurit samtidigt ty mina lår är i precis samma skick. Stackars, stackars små(!) lår! Men imorgon då jäklar! Bodypump here we go again!

    SvaraRadera
  2. De cousine in het platteland17 oktober 2009 kl. 08:40

    "Jag ar min egen vata drom" = stralande! :-D Nu vantar jag ivrigt pa att det ska handa mig (att kanslan ska infinna sig, som den nog gor forr eller senare nu nar jag vet vad jag letar efter) sa att jag ska kunna dra fram detta utmarkta citat...

    SvaraRadera