tisdag 13 oktober 2009

Okynnet skall stävjas med list


Ja, nu är en dag till ända. Sista dagen med Alex som nattlig gäst. Vi har varit på en mycket trevlig men näst intill sorglig avskedsdejt för fruarna p på tv, hos Lillan på Fridhemsplan. Ojojoj, vilka härliga måndagar det varit. Nu saknar jag det redan. Mysigt att träffas sådär en vardagkväll och bara glo på tv tillsammans med dem man gillar så mycket och stoppa i sig godsaker samtidigt.


Det där med att stoppa i mig godsaker är jag jäkligt bra på. Ska skärpa mig lite. Har svårt att tygla mitt okynnesätande. Om det står nåt framför mig så äter jag av det tills det är slut. Spelar ingen roll hur mätt jag är. Kanske ska försöka med olika taktiker... Den första taktiken går ut på att jag blandar i nåt sjukt äckligt bland de goda grejerna. Så att man blir avskräckt redan INNAN man har fått det äckliga i munnen!


För att förtydliga vad jag menar med äckliga grejer återanvänder jag en av mina favoritbilder.

Ååååhhhh, jag är så smart. Jag är så smart att det ibland är lite läskigt!

2 kommentarer:

  1. Ät så mycket du orkar, jämt! Tänk på dom som inte kan det, njut av livet, det är nämligen till för att njutas:) (Sen är ju morötter & gurka inte så farligt...)

    SvaraRadera
  2. word! Njut av livet! När vi ses igen ska jag laga chokladpudding som vi kan klafsa i oss! Du är den vackraste människan som finns. Jag älskar dig.
    / Rob the snob.

    SvaraRadera