tisdag 28 april 2009

Our house, in the middle of the street

Det är fett skoj att gå på stämma.

Först var det ju allt det där snacket om ekonomin och årsredovisning och sånt. Som tur är har vi inget att oroa oss för i min förening. Sen snackades det om balkongbyggen och om en eventuell takterass eller bastu. Det var mer intressant.

SEN fick vi sjukt god mat och massa vin. Jag träffade dessutom en helt fantastisk kvinna som är min granne. Hon är pensionär, ursprungligen från Berlin, nybliven fågelskådare, Astrid Lindgren-fan, och hur cool som helst. Hon blev väldigt sugen på att komma och hälsa på i Vimmerby med sina barnbarn i sommar och det vore ju grymt kul.

Nu har jag gjort i ordning en present till henne. En bok med Astrids krumelurpiller. Hon ska få den innan jag drar.

Apropå att dra. Imorgon bär det av till Malmö, och nu känns det faktiskt riktigt kul.

4 kommentarer:

  1. blev det ingen din mamma?

    SvaraRadera
  2. Nej. Det behövdes inte. Jag kom ju på mig själv med att tycka att det var fett roligt när nån jävel intresserade sig det minsta för att jag skulle flytta. Talade vitoch brett om Vimmerby och flytt och det fantaaastiska jobbet på ALV. Jag är så uppmärksamhetskåt att det är pinsamt.

    SvaraRadera
  3. Hm! Det här påminner om din kalasångest när du var liten. Den var extrem, men den rann av dig i samma ögonblick som du kom fram till kalaset. Otroligt gulligt tycker jag! Samma grej fortfarande tydligen, fast nu heter det föreningsstämma. Och nu gick du frivilligt, utan att jag släpade dit dig med våld. Många vuxenpoäng utdelas därför av en rörd och stolt
    Cool Cat

    SvaraRadera