torsdag 2 april 2009

Ett långt jävla inlägg om ett svin

Ikväll funderar jag lite över detta:

För två år sedan (eller var det tre..?) blev jag antastad på ett jävligt kränkande sätt av en man på krogen. Vi har en gemensam bekant men hade aldrig träffats förr. Vi blev presenterade av bekanten som direkt gick därifrån. Jag skulle just hälsa när han helt plötsligt och utan att säga nånting, stoppade ner handen innanför min klänning och bh och klämde åt runt bröstet så det gjorde ont. Klockan var inte mer än tio och det var massa folk där. Ingen verkade dock se det förutom hans kompis (inte vår gemensamma bekant) som verkade bli ganska chockad och väldigt obekväm.

Precis när det hände blev jag så paff. Det kom knappt nån motreaktion. Jag bara tog tag i hans handled och sa typ att "Det där är din hand och det här är min kropp och de har ingenting med varandra att göra". Då sa han, och det här minns jag väldigt tydligt: "Ja men då kan väl du ta din Danderydsattityd och sticka din fitta!!!". Sen vände han på klacken och gick tillbaka till sin kompis. På en och samma gång blev jag alltså både danderydsbo och dessutom enbart ett vandrande könsorgan. Trevligt.

Sånt här händer ju hela tiden och det där var ju egentligen ingenting om man jämför med andra vidriga övergrepp.

Grejen är att den här mannen är en rätt flitigt anlitad skådespelare på både Stadsteatern och Dramaten och han syntes senast i vintras på tv. Efteråt har jag från flera håll fått höra att han är galen och ett svin, och varit t.o.m. våldsam mot ett antal tjejer. Då frågar jag mig: Varför får den här IDIOTEN och uppenbart störda personen fortsätta jobba? Varför tar folk inte öppet avstånd från den mannen? Klart att det finns hur många svin som helst där ute, men när man våldför sig på inte bara en, utan flera andra personer har det gått ganska långt tycker jag, och om folk i allmänhet vet om det... varför anställer de ingen annan istället?

I förrgår kväll, när jag var på väg hem, såg jag honom för andra gången sen det där hände. På tunnelbaneperrongen. Jag får fortfarande gåshud och ont i magen. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte sparkade honom. Men jag polisanmälde inte, och det skulle jag inte orkat heller. Då blir det en superlång och jobbig process som antagligen ändå inte skulle lett nån vart. Lite får jag alltså skylla mig själv att han fortfarande jobbar som fan.

3 kommentarer:

  1. alltså. rätta mig nu om jag förstått det fel; din bekant presenterar er, han klämmer ganast dig på bröstet, du protesterar och blir då från danderyd? märkligt. och fruktansvärt obehagligt. men vafan??! jag blir alldeles vansinnigt arg. sicken förbenad idiot!! och misslyckad individ.

    naturligtvis får han jobb för att han är en duktig skådis och inte för att han är en trevlig människa. för då hade han varit arbetslös. vilket jag givetvis hoppas att han blir. samt spottad och hånad. fy.

    starkt av dig att finna dig så kvickt. bra att du inte sparkade på honom. det hade säkert bara uppskattats?!

    SvaraRadera
  2. Korrekt uppfattat. En fitta från Danderyd, vad nu han hade emot det stället...

    jag tror att han får jobb för att han anses som lite tuff och hård och därmed spännande. Han är inte så duktig tycker jag. Bara äcklig att titta på med stirrande ögon.

    Hoppas också att han blir spottad på och hånad inom en snar framtid.

    SvaraRadera
  3. Jävla Grisjävel. Jag visste inte att du tyckte det var så jobbigt när vi såg honom. Hade jag vetat hade du fått en stor kram...sorry för okänsligheten. Han e en skurk och du är en toppenpingla.
    Vi ses snart. Puss kram Emmelie

    SvaraRadera