tisdag 28 april 2009

Grå fjärilar

Hemkommen från Uppsala. Fortfarande ser jag världen lite i grått, trots mitt utsökta sällskap. Jag har varit så duktig och inte handlat nåt trots att jag hittade massa fint. Det är så sjukt mycket roligare att gå på stan när den inte är ens egen.

Väl hemma i Stockholm var samma butiker fett mycket tristare.

Provade bikinis idag. Detta årliga helvetesgöra. Först blev jag sur. Sen blev jag arg. Sen uppgiven. Nu har jag ätit nästan en halvliter glass i protest. Mot vad? Ja, det har jag inte kommit på än...

Nu sitter jag med fjärilar i magen för jag ska på min första bostadsrättsföreningstämma. Trots att jag bott här i mer än 3 år har jag aldrig gått tidigare. Jag hoppas att det inte förväntas nåt av mig. Eller att nån frågar varför jag ska till Vimmerby och sen ska alla ställa intresserade följdfrågor om hur det är att "hålla på med teater".

Jag tänker svara: - Din mamma! på allt.

4 kommentarer:

  1. Funkar som svar på allt. Alternativt "DU är...."

    SvaraRadera
  2. burkini kanske?
    :)
    fast i ditt fall tror jag du överdriver en smula. du är ju slank som tusan å borde få bikinin sitta som en smäck *sjukt uppmuntrande*!

    SvaraRadera
  3. Hahaha. Burkini, I love! Tack för de sjukt uppmuntrande orden. Ja ska nog göra ett nytt försök i dag när ja fortfarande har dem färskt i minnet :)

    SvaraRadera
  4. änytajm girlie! bara hojta om du behöver mer?
    :)

    SvaraRadera