söndag 19 april 2009

Att stävja ett uppror

För andra natten i rad har jag somnat ovanpå täcket med smink, linser, kläder och oborstade tänder. Sjukt äckligt. Jag har inte varit full och däckat utan bara så vansinnigt trött. Igår somnade jag 23.30... Har mycket i huvudet nu som gör mig sömnig så när som svimfärdig när jag kommer hem.

Är alltid lite nervös att min kropp ska börja arbeta mot mig. Starta ett uppror som inte går att stoppa där huden, håret, naglarna, fettcellerna och tandköttet går ihop och kastar mig i fördärvet. För att stävja detta uppror och för att lugna min arga sminkhud, mina plackstinna tänder och ökentorra ögon så fick jag göra ett snabbt spa nu på morgonen.

Tänderna har skrubbats i frenesi, tungskrapan och fluorsköljet fick hänga på såklart. Ögonen har fått droppar och svalkande ögonkräm. Ansiktet tvättade jag med nåt som kan liknas vid klorin och sen avslutade jag med en Vitamin A-mask som man lägger på med en spatel och sen drar bort när den torkat á la Face Off...

Det gjorde FETT ONT det där sista. Och dessutom försvann förutom alla döda hudceller även den nästintill obefintliga brännan jag lyckats få de ssenaste soliga dagarna. Helvete. Nu måste ju dock upproret vara stillat för den här gången!?

2 kommentarer: