måndag 6 april 2009

Knarkargatan

Ok. Jag har just varit på promenad med Lillan och sen ätit glass på Nytan med henne, Hannah, Andreas, som är tillbaka från Mocambique, och Nicole. Den bästa dagen skulle man kunna säga.

Ända tills jag och Hannah har promenerat ända fram till min port där den bästa dagen får ett abrupt slut. Där står nämligen en polisman och muddrar en gubbe som av allt att döma är langare. Detta är tredje gången jag ser nån bli haffad av snuten precis utanför där jag bor!

Polisen legitimerade sig för mig (han var givetvis civil) och undrade om de kunde låna min trappuppgång ett tag för att fortsätta med vad det nu var de gjorde... Vad fan skulle jag säga? Helst inte...

Jävla langare. Kan de inte välja en annan port att sälja utanför?

Nu ska vi dricka kaffe ute (japp, dekadensen håller mig kvar i ett järngrepp) i solen och jobba upp dagens bäststatus.

2 kommentarer:

  1. men usch. vad obehagligt. men på ett vis förstår jag att han ville komma undan polisen.

    för övrigt håller jag fetmed. förutom att jag inte tycker att dom ska sälja alls!!! fast det var kanske det du menade ;)

    SvaraRadera
  2. sant så sant. knark är skit alla gånger men särskilt när det säljs utanför min dörr :/

    SvaraRadera