söndag 5 april 2009

Dekadensens sista dagar

Ååhh vad det är skönt med söndag i sängen. Efter två festkvällar i rad är det nu nästan slut på mitt dekadenta leverne. Jag ska bara spendera mina sista slantar (japp, den här månadens knappa lön i kombination med CSN-räkning, kvartalshyra, Fortumräkning samt alla andra vanliga räkningar och utgifter har gjort mig luspank med 20 dagar kvar till löning) på en härlig brunch på String.

Igår var det nästan sommar.
Igår kokade Stockholm av liv.
Igår kröp alla människor fram ur sitt skal.
Igår fanns det helt plötsligt vackra män överallt.
Igår blev det dans dans dans till grym musik på Ljunggrens.
Igår, fast egentligen idag, fastnade jag i ett vandrande fisknät på Marie Leveau.

Idag är det grått ute men hos mig är det sol.

2 kommentarer:

  1. du är alltid en solstråle!!!

    SvaraRadera
  2. äsch då! du lyser starkare än alla stjärnor tillsammans!

    SvaraRadera