lördag 4 april 2009

Den självgode lögnaren

När man går Götgatan upp och ned typ 4 gånger per dag blir man haffad av ca 97 säljare för Greenpeace, Amnesty, Rädda Barnen, Tre och Tele2.
Jag säger till alla att jag redan är medlem och ger pengar till dem eller att jag har ett bundet abonnemang.

Det är ju inte sant! Jag ger 100 kr till Rädda Barnen i månaden och även om det är bra så blir det ju inte legitimt att plötsligt hävda sig vara en välgörare av ofantliga mått som fullkomligt slänger ut pengar till alla organisationer.

Det hemska är att jag tror på det själv. När man får ett "tack så hemskt mycket" och ett leende av den unga Greenpeace-grabben så ler jag självgott och känner mig så nöjd med mig själv. ÄCKLIGT!

Telefonkillarna kan man ju va lite tuffare mot för de försöker ju pracka på en massa grejer. Det vet man ju. Men just precis nu så vill jag ju bli på-prackad! Jag behöver ett nytt abonnemang och en ny telefon! Då är killarna som bortblåsta! Så till alla tele2-försäljare på Götgatan:
KOM TILLBAKA! ALLT ÄR FÖRLÅTET!

3 kommentarer:

  1. tack för härligt häng idag. Antar att jag hittar dig på fashing ikväll.. går du aldrig till några andra ställen? Måste ta med dig till Riche nån dag.

    SvaraRadera
  2. Du har inte varit på Riche förrän du har varit där med mig!

    SvaraRadera
  3. en hundring är bra. det är bättre än ingen hundring. ju!

    SvaraRadera