måndag 27 april 2009

One cool cat

Äntligen har min smygläsande mamma gett sig till känna och kommenterat ett inlägg!
Kors i taket!

Jag tror att alla som läser den här bloggen redan har förstått att hon varken är homofob, en moraltant eller särskilt censurerande, men jag blev glad att du valde att understryka det med en kommentar mamma...
...
Skulle varit konstigt om du var en sådan...Det skulle ju innebära att jag antingen var svarta fåret i familjen eller kom med storken från en helt annan kvinnas sköte (vill bara ta detta tillfälle i akt och påpeka att jag inte glidit igenom någon kvinnas underliv då jag föddes med kjesarsnitt).
...
Min mamma är av det där fantastiska slaget som inte dömer någon på förhand, som klarar allt på egen hand, som aldrig skulle säga nåt ont om den hennes barn dejtar (förrän det tar slut ;) ), som lagar världens godaste mat och som man kan dricka öl med i lilla baren på Riche en fredagsnatt. Det ni!
...
Jag kan inte sova. Kanske för att jag lyssnat på Miss Li's Good Morning 3 gånger i rad...

10 kommentarer:

  1. Fan vilken rock n roll mamma du verkar ha!!! GRYMT! Sådan mor sådan... =)

    SvaraRadera
  2. OK,då är jag uthängd som en SMYGLÄSANDE bla bla bla som snackar skit om dina X ...nej allvarligt talat så känner jag mig väldigt gottgjord i och med detta. Till XJ om du också smygläser - aldrig ett ont ord om dig!
    Cool Cat

    SvaraRadera
  3. Oskar: I wish. Jag har att jobba på där =)

    Mami: Jag tror inte att Jake läser det här, men ni har ju ert special bond ni. jag gillar att du anammade ditt nya smeknamn så snabbt ;)

    SvaraRadera
  4. Ströbaek: du är nog för gammal för henne. men jag ska höra efter... intressant med dig som styvpappa!

    SvaraRadera
  5. min mamma är också sådär bra. jag saknar henne HEMSKT. och dig också. HEMSKT. antar att du inte kommer hit imorn? inte fått nåt sms...?

    SvaraRadera
  6. Ar det har ett bra tillfalle for andra i familjen (na, the extended family kanske man ska saga) att komma ut (apropa tidigare blogginlagg) och erkanna att man hor till smyglasarna?

    Din gamla kusin

    SvaraRadera
  7. Ja! Det är ett alldeles YPPERLIGT tillfälle! Men kära smygläsande gammkuss, du får vara mer specifik! Vem av mina gamla kusiner är du?

    SvaraRadera
  8. Jahaja, har kunde man inte bara smygglutta ut ur gaberogen, har ska alla korten fram pa bordet. Let it all hang out. Det ar jag, Jenny, som fran min sandiga Nordsjo-o tjuvkikar lite pa dina goranden & latanden. Bra att du aker till Uppsala da och da, hall ett oga pa sostra mi!

    SvaraRadera
  9. Åhhh, älskade kusin Jenny! Vad roligt att du har hittat hit. Då bli jag glad. Du borde skaffa en blogg för ditt liv är ju intressant på riktigt! Har tjatat på din lillasyster också om att skaffa en! Nästa gång jag far till Uppsala så tycker jag att du också ska vara där! Puss o kram

    SvaraRadera