tisdag 15 december 2009

Slackerns to do-list

Tänk va vit och vacker världen blev idag. Hoppas det ligger kvar ett tag.

Jag blev så fruktansvärt trött när jag kom hem från jobbet. Har bara lagt mig i soffan och däckat här. Sov i en timme och har inte tagit mig i kragen efter det heller. Vill inte bli sjuk, så jag får hoppas att det bara är min brist på åtta-timmars sömnen som spökar. Nu har jag ju jobbat sex dagar i rad (helgrep med revyn inräknat) och börjar känna av det så det är väl inget märkligt. Ska jobba heldag imorgon också och sen får vi se hur jag orkar med resten av veckan. Vill ju vara ledig över jul så då kanske jag får jobba på nu istället...

Hursomhelst är det rätt mycket att stå i här hemma. Jag måste:

  • Städa upp mina kläder som ligger spridda över hela lägenheten
  • Dammsuga
  • Byta sängkläder
  • Våttorka
  • Dammtorka
  • Byta gardiner
  • Tvätta
  • Städa badrummet

Det är sju punkter allt som allt och ikväll hoppas jag hinna med minst fyra av dem. Seså, chop chop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar