tisdag 1 december 2009

Glöggmys med Sl-kort

Åhej åhå. Jag jobbar på på dagis och har varit på två olika avdelningar med 1-3åringar nu. Imorgon ska jag på en tredje avdelning med samma åldersgrupp. Ska börja kl 8. Vi får väl se hur det går... Det är väldigt roligt att jobba men också massa nytt att lära sig. Perfekt för mig som måste öva upp min simultanförmåga. Har alltid hatat när nån påpekar att tjejer ska ha fantastisk simultankapacitet av naturen. Mine sucks.

Nu däremot ska det bli julmys hemma hos Emmelie med henne och Lillan. Vi ska kolla julkalendern och dricka glögg och mysa. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att spendera kvällen.

Det bästa är att jag kan vara lat och åka buss till Em. Har spenderat en hiskelig summa pengar och införskaffat ett månadskort. För 700 riksdaler kan jag åka var som helst i Stockholm med omnejd i en månads tid. Herre min je vad jag ska utnyttja detta. Varenda förort ska besökas. Jag kommer att åka Djurgårdsfärjan minst fyra gånger om dagen och åka pendeltåg till alla slutstationer som finns. Mitt åkkort är just nu min käraste ägodel.

3 kommentarer:

  1. Jag har också ett kort just nu, det är lovely!
    Kom & hälsa på i Södertälje vettja!!

    SvaraRadera
  2. OOOO - kolla julkalendern, dricka glögg och mysa. Det är vad jag kallar simultankapacitet!
    Heja Jossan!

    Kram!

    Cool Cat

    SvaraRadera
  3. Tack mamma. You're so supportive! Det uppskattas. Puss till dig!

    SvaraRadera