torsdag 31 december 2009

Nu är det klippt

Idag satte jag mig under saxenoch blev av med 4kghår. Jag har lite hår kvar förstås. Men bara lite.

På morgonen gick jag och Rob över till Yai-Li som låg superförkyld hemma lite längre bort på en av Söders kullar. Där hängde vi en stund och kollade Lilla Huset på prärien. Yai-Li ser ut som en ballerina redo för svansjön när hon är sjuk.

Jag handlade två finfina rouger på Make up store på rea samtidigt som Robert satte upp den fina spotlightskenan jag fick av honom i julklapp på hyllan ovanför diskbänken. Vilket genusmedvetet par va? Hursomhelst så blev det så jävla fint det där med lampan. Plötsligt ser man vad man diskar och vad man lagar för mat!

På kvällen blev vi lite ledsna efter att ha gått en promenad i de vackra dimmiga kulturkvarteren runt Fjällgatan. Vi blev ledsna för att vi snart måste skiljas åt igen. Men våren går fort, fort, fort och snart kommer det nya året med ljus, värme, blommor och skratt.

1 kommentar:

  1. det bästa som finns är att sätta sig under saxen, och kilo efter kilo faller av ens huvud. JAg gjorde likadant för några dagar sen. Nu är det lätt på huvudet igen! kram!

    SvaraRadera