torsdag 3 december 2009

Lite Lugn i all stress


Jag tycker väldigt mycket om att jobba på den förskola jag jobbat på idag och igår. Morkullan heter den och imorgon ska jag jobba där igen fast med äldre barn. Roligt att trivas så bra med sitt jobb trots att det inte är vad jag vill pyssla med resten av livet.


Ikväll såg jag en väldigt underhållande och hemsk pjäs av Kristina Lugn; När det utbröt kaos i det kollektiva omedvetna. Det är ju helt ljuvligt vad den kvinnan kan trolla med språket. En fröjd för örat skulle jag kalla manuset. Min fina vän Malin var med och utgjorde en del i den väldigt starka ensemblen. Roligt och inspirerande!


Nu har jag försökt röja här hemma och göra lite fint inför imorgon då jag ska ha middagsbjudning och Idol-kväll för sju pers. Börjar jobba kl 8 och sen drar jag direkt till Odenplan där vi promotar Vasastansrevyn från tre till sju. Jag kommer dock bara stanna till kvart över sex för att sen skynda vidare hem och försöka röja det sista och vara lite innovativ i köket. Tänkte laga lax med risotto efter Elsas recept men såg sen att Isa hann före mig och bjöd på det igår. Typiskt. Nu är jag back on square one. Det kommer sluta med att jag köper nåt skitdyrt i panik som blir misslyckat. Usch, det här med planering är verkligen inte min grej alltså.


Borde verkligen sova. Känner en förkylning i bihålorna och jag bara hoppas att en ibumetin och lite sömn motar bort dumma baciller. Imorgon har jag verkligen inte tid att vara dålig.


Som en fet bonus för allt stressande kommer dock mitt hjärta mitt i natten. Hurra!

1 kommentar:

  1. Hoppas du kryar..!
    Du, jag sa till Nour att en vän till mig sagt att hon (N alltså) var hennes idol (oj vilken krånglig mening..) och att jag lyssnat på hennes fantastiska sommarprat. Hon blev verkligen superglad..! =) Funderade på att låta henna läsa ditt fina inlägg om henne. ;)

    SvaraRadera