tisdag 22 december 2009

Idag - den bästa dagen


Åhhh. Idag känns det som att julafton redan har börjat för mig.
Robert är här.
Det är helt vitt ute och det luktar gran och glögg när man går ut.
Idag har vi julhandlat lite. Jag hann träffa revygänget för ett kort dansrep som blev ett sångrep. Sen har jag och Rob kommit hem och ätit ruskigt god pastasallad och druckit en nyupptäckt god flaska rödvin. Till efterrätt satte vi i oss en hel burk Ben&Jerry's Half Baked. Herregud. Den där glassen är verkligen från himmelen sänd.

Hela kvällen har vi haft massor och åter massor av tända ljus i lägenheten och lyssnar ständigt på min julspellista på spotify.

Det var längesen jag kände att jag inte kunde önska något annat i hela världen än att bara få ligga här i min egen soffa, i min egen überstädade lägenhet, och bara fläta fingrar och ben och titta in i de finaste och godaste ögon jag känner till.

Julafton schmulafton. Idag är den bästa dagen.

2 kommentarer:

  1. Mysig! Det kallar jag att leva livet här och nu på bästa sätt.

    Kärlek är härligt och underbart! Åh, njut på bara fina ni.

    SvaraRadera