måndag 21 december 2009

Julklappslistan!

Då så.

Nu är ju röstningen avgjord. Femtiotre personer har röstat och med tanke på ålderspannet och den geografiska spridningen på läsare av denna blogg visar denna enkät med största säkerhet vad merparten av svenska befolkningen önskar sig i julklapp.

Ni som inte är färdiga med julklappsshoppandet kan alltså ta en titt här till höger och känna er lugna.

På första plats önskar sig svenskarna KÄRLEK. Det är fint tycker jag. Och lätt och billigt att ge. En bra julklapp helt enkelt. Något svår att slå in, men skam den som ger sig.

Om man inte har lust, ork eller tid att ge sin omgivning kärlek kan man ge bort en resa. Om du är rik eller jobbar på resebyrå kan du kanske punga ut till en solsemester till förslagsvis Bora Bora. I mellanprisklassen kan man ju ge bort en week-end i en av Europas huvudstäder. Ryanair är ju ett skitföretag, men billiga är de! Om du, som jag, känner ekonomisk samhörighet med en kyrkråtta kan du ju ge bort en SL-remsa. Farsta, Rinkeby och Bromma är ju exotiska platser för storstadsbon och kanske lockar nu i vår?

Överraskande och roligt är att tre personer fler önskar sig en dvärg i julklapp än de som önskar sig strumpor. Inte särskilt pk... but hey! På julen får man önska sig vad man vill!

Ganska många har önskat sig ett liv. Jag tror att det finns på Ullared. Men jag har aldrig varit där, så jag vågar inte lova nåt...

Knark är inte särskilt poppis bland mina läsare och det tar jag som ett positivt tecken. Undrar om Alex Schulman, Blondinbella eller Katrin Zytomieskbläs läsare hade happnat på samma ynka procenttal..? I think not.

Om ni är tvungna att ge bort klappar till någon ni verkligen ogillar, chefen, en ovän, din gammelmosters man etc. kan jag rekommendera (utan tvivel) Joe Labero-biljetter! Det är ingen jävel som vill se Joe Labero! För att verkligen vara säker på att denna julklapp blir lyckad måste du kanske köpa en biljett till dig själv också, så att du kan gå med och se till att ditt hatobjekt verkligen ser showen och inte bara slänger biljetterna. Ta med öronproppar, ögonbindel och spypåse eller anmäl dig som frivillig när Joe ska utföra sitt första försvinnande-trick.

Hoppas det går bra med kulklappshandeln allihop! Den här listan har hjälpt mig mycket,hoppas ni också kan nyttja den!

1 kommentar:

  1. Nä nu tycker jag synd om Joe Labero. Han verkar snäll och glad tycker jag även om jag skulle kasta bort biljetterna till hans show om jag fick dem i julklapp. Men han menar nog inte något illa och han har säkert tränat och tränat.
    Mer kärlek till Joe Labero denna jul!!

    Cool Cat

    SvaraRadera