fredag 18 december 2009

No we couldn't!

Ja, herregud vilken dag.

Busskaos på grund av snökaos. Blev mer än en timme försenad till Ikea. Hittade massa bra saker och höll mig en ganska bra bit under 1000 lappen. Julklappa, en födelsedagspresent och ganska många klappar till mig själv blev det. Bara förvaring för min del. Är ju en nybörjare på det och kan gå runt i timmar och botanisera bland askar, kartonger, tidsskriftsamlare och korgar.

Sen kan jag ju bara tacka min lyckliga stjärna att bussarna var så pass försenade för jag hann med sista gratisbussen hem med en hårsmån. Då var den tjugofem minuter sen... Kunde slutat illa det där.

När jag kom hem var jag först tvungen att bota min extrema hunger med en halloumisallad och sen bar det av till tvättstugan. Jag tyckte att jag var duktig och hade ganska lite tvätt den här gången. Det var nog så också, ända tills jag kom på att jag skulle tvätta alla mina mattor också. Usch, nu är klockan strax midnatt och jag har inte ens hängt det sista på tork än.

Det jag är mest stolt över är att jag packat färdigt kostymen till revyn. Det tog sin lilla tid. Var en bra stund uppe på vinden och som synd är kommer jag alltid ner med fler saker än det var tänkt därifrån.

Nu är lägenheten stökigare än nånsin. Jag har inte våttorkat någonstan, inte städat badrummet och inte plockat upp efter min laseringsstuga. Suck.

Imorgon ska jag intensivrepa och sen åka direkt till Uppsala på födelsedagsfest. Vem ska ordna i denna vedervärdiga röra? Tomten? Min polska städhjälp? Mina snälla barn?

Nä! Alla ovanstående är påhitt! Det blir jag som får ta tjuren vid hornen på söndag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar