onsdag 2 december 2009

Schweinigt schwennig

Idag var jag lite ledsen på förmiddagen och undrade var jag skulle ta vägen i livet. Men på eftermiddagen hade jag roligt med barnen och blev på bättre humör. Ikväll gick jag på ett danspass som var jobbigt men lite tråkigt på slutet och har duschat och ätit och håller nu på att tvätta. En sån där riktig svenne-onsdag skulle man kunna säga. Jobba-träna-äta-tvätta.

Fick frågan om att jobba imorgon också, och det vill jag ju gärna. Den här veckan har jag jobbat varje dag hittills. Men på fredag kan jag inte för då ska vi promota Vasastansrevyn på Odenplan på kvällen. Kom och hälsa på då vettja! Ni får pepparkakor, eller som det heter i Lettland, pipparkuken och så kan ni få köpa biljetter till revyn till ett lite rabatterat pris. På fredag alltså!
Men nu! Nu är det bara att vänta på mitt favvoprogram! Jag gissar att ni vet by now :

2 kommentarer:

  1. När äger denna promotion rum på fredag måntro? Vore skoj och komma och kolla in om jag hinner! Och jag instämmer i din kommentar på min blogg, vi bör absolut ses snart och umgås!!! Lite tjatigt att hänga genom att kommentera varandras bloggar..=0)

    SvaraRadera
  2. Om du är "svennig" så är jag riktigt bonnig. Gick ner till biografen i V-tuna och kollade på This Is It nu i kväll. Min ungdoms Rio Bio (som för övrigt låg vägg i vägg med det klassiska etablissemanget Norsjö Bok- och Fiskehandel)framstår som ultramodern i jämförelse med den här biografen. Gillar i alla fall den äkta bioatmosfären. Uppfylld av filmen, musiken, dansen,showen och den oförliknelige MJ vandrade jag sedan hemåt i kylan. På gångvägen nedanför kyrkogården där spöklikt frostvita träd reste sig i kolmörkret fick jag en fantastisk, skön Thrillerkänsla! Jag sa ju att december skulle komma med peppen! Allt fångas i ett fruset ögonblick när frosten plötsligt tar grepp om naturen. Så sagolikt vackert...
    Kramar från din alltid lika bonniga
    Cool Cat

    P.S. Vad är det för fel med att vara svennig eller bonnig. Hellre det än snobbig!

    SvaraRadera