söndag 6 december 2009

Helgen i bilder

Nu är vi färdigrepade för i dag och helt slut. Jag och Alex sitter och äter knäckemackor och kollar på tv. Om en stund ska vi nog hoppa i säng. Men inte med varandra. Alex ska söka scenskolan imorgon och jag kommer antagligen bli inringd till jobbet på morgonen. Först ska vi dock färga håret på Alex.

Jag saknar Robert. Mycket. Under julen kommer vi få mer än två dagar tillsammans och det ser jag så vansinnigt mycket fram emot. I morse blev jag väckt med frukost på sängen av mitt hjärta. Helt oväntat. Överraskningar är ju det bästa som finns. Här kommer bildbevis på frukosten och från resten av helgen:

Världens finaste pojke hade gjort världens mysigaste andra advents-frukost.Solnedgång utanför dagiset i fredags.Jag hann precis stassa om innan middagsgästerna kom. Då hade jag jobbat i 11 timmar i sträck. Men både handling och matlagning hanns med.

Efter maten dracks det kaffe ur min farfars mammas koppar. Isa och Marcus är alltid lika fina.Andreas och Nicole hade bakat en helt underbar pacannöt-paj. Titta vad söta de är!Underbara och lika undersköna Yai-Li är ruskigt snygg som vanligt......och likaså Sanna!Det blev en hel del vin också... Här krämar Marcus det sista ur bag-in-boxen.

Jag och Isa var glada att äntligen få ses. Och för att det är gott med vin.Det tycker Yullan med.En stund efter att detta kort togs blev det dans och mer dans som ni kunnat se i tidigare inlägg.

Efter repet på lördagkvällen var jag så trött att jag knappt kunde stå på benen. Men ändå lyckades jag och Robert gå och handla saffran och jäst och sätta en lussedeg.

Robert gör prästens hår.Här är våra små bullar. De var ruskigt goda och nu ska jag och Alex avnjuta dem innan hennes hår har hunnit få samma färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar