måndag 7 december 2009

Jag vill, jag borde, jag måste


Nu har jag trotsat förkylningen och gått med Malin och sett en teaterredovisning på Stadsteatern tillsammans med Stockholms teaterelit.
Det var jättekul och intressant att se teater som inte "är färdig". En opretentiös redovisning av duktiga skådespelare med ursprung från världens alla hörn. Vi fick bl.a se en scen ur Söderkåkar som den skulle spelats på klassiskt iranskt vis. Framförallt kände jag suget i magen igen. Det där suget som säger: Jag vill också! Jag vill också vara med!
I övrigt är min förkylning inte helt försvunnen men jag har legat ner HELA dagen och sett både Oprah och Project Runway och kollat internet tills mina ögon blödde. Inte en enda kreativ handling på hela dagen (om inte steka köttbullar räknas..?!). Nu ska jag bädda ner mig igen så att jag orkar jobba imorgon. Jag vill. Jag borde. Jag måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar