lördag 28 mars 2009

whatever makes her happy on a saturday night

Det känns som om jag är den enda unga singelfröken i Stockholm denna lönelördag som inte är ute och dricker kopiösa mängder alkohol för att sedan dansa sig varm och glad och lagom busig, för att ännu senare dra med en lika överförfriskad grabb, som kanske inte är allt man drömt om, men som har en cool tatuering och är åtminstone ett par cm längre och inte verkar för desperat, hem och släta över honom och vakna yr och illamående men tillfredsställd imorgon kvart i två på eftermiddagen.

Nu brukar det ju inte gå till så nästan någon lönelördag, eller annan lördag, för mig.... Men kontrasten blir så mycket större när man är i Vallentuna och äter musslor i vitt vin och släcker lampor för miljön och funderar på varför vissa människor väljer att vara osams istället för att försöka samarbeta.

Jag gillar den här lördagen, min fredag var med lördagsaktig (ni som läste lösaktig läste fel), men nästa helg vill jag nog leka med andra barn igen ändå.

1 kommentar:

  1. hej! det känns häftigt att våra liv pågår paralellt i tiden fast vi liksom är långt ifrån varandra. du äter musslor, jag äter müsli, du släcker lampor, jag hänger med slampor, du dricker vitt vin, jag dricker för mycket vin, du är söt, jag är en nöt och så vidare och så vidare... nu ska jag o pinnen åka hem till stephanie och ha live-rehearsal inför vårat gig och äta födelsedagsfika. du är en skimmervingad älva.

    SvaraRadera