tisdag 17 mars 2009

Fjällsemester

Trysil. Finns det ett bättre fjäll? Jag tror banne mig inte det. Vi bor i en superhärlig stuga en bit utanför Trysil (det blev mycket billigare så) och idag har vi njutit av fantastisk skidåkning och medhavda mackor i strålande sol. Det blåser lite på toppen men annars är allt perfekt. Det finns så många nerfarter att man inte hinner tröttna på nån. Det är snö, snö och mera snö och inte isigt nånstans. Tyvärr har jag halsont och kände av en infektion i kroppen, men av all grym åkning blev jag bättre kändes det som...

Jag frågar mig: Är det inte såhär människan egenligen är menad att leva?

Flera timmar utomhus med påfrestande fysisk aktivitet i underbart vacker och "ren" natur. Hem på kvällen med bastu, vila, god mat och umgänge. Bättre än så tycker jag inte att det blir.

1 kommentar:

  1. liiite bättre om becka varit med va?
    åh jag saknar er och hade velat vara där tusenmiljardersmycket!

    SvaraRadera