tisdag 24 mars 2009

Dumsnål och illamående

Ja, fönstrena blev minsann putsade... inte köksfönstrena, men dem tar jag kanske imorrn innan jobbet. De var verkligen väldigt smutsiga mina fina fönster, och nu känns det som om jag har fått ett nytt rum.

Förövrigt har jag känt mig rätt trött och orkeslös idag. Träffade iaf Thomas som jag ska jobba med i sommar över en trevlig lunch på Kulturhuset. Han är en riktigt go grabb han och imorgon far han till Thailand för att showa i en månad innan det bär av till Vimmerby, den lyckans osten. Skulle själv ge rätt mycket för några strålar sol.

I förrgår var jag ruskigt nära att spontant köpa biljett på Tradera till gbg dit våren tydligen kommit. Ivrigt påhejad av en göteborgspolare som jag skulle bo hos, bjöd jag på diverse svinbilliga biljetter. Tyvärr blev jag dumsnål och ville inte ge typ 75 spänn när andra höll på att komma undan med 25! Som ni kanske förstår fick jag skylla mig själv och det blev det ingen Göteborgstrip... Efter att ha sett vad jag kommer få i lön imorgon var det iofs kanske lika bra. Ser inte fram emot ännu en fattiglappsmånad men what do you do...?

För att spendera mina sista slantar från februarilönen och för att få upp humöret gick jag i snöovädret till min frukthandlare (ja, jag har faktiskt en sån) på Hötorget. De är så underbara och förutom sjukt bra frukt och grönsaker så får de mig alltid på så bra humör. Idag fick de dessutom förstärkning av en gubbe som jobbade längre bort och som haglade ur sig kommentarer som "jag önskar jag hade en kopp jag kunde fylla med ditt skratt som är som den sötaste honung från dina körsbärsläppar"... Måste ha dreglat rätt rejält med andra ord men jäklar vad vi garvade. Nu har jag proppat i mig vindruvor så att jag mår lite illa...

3 kommentarer:

  1. Putsa fönster, det är inget man gör varje dag. Jag har typ glömt bort att man bör putsa fönstren ibland. Så jag gör det aldrig. Men, nu har du inspirerat mig.. Kanske räcker det hela vägen till att jag får skinande rena fönster mycket snart!;)

    Thomas du ska jobba med, är det en sunwingTomas?

    Kraaaamar i mängder!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, va härligt om jag kunde inspirera till tvättning av fönster... Det kan kanske bli en ny folkrörelse?! Tvätta fönster mot trafficking eller nåt....
    Jag vet inte om Thomas går under namnet SunwingThomas... det kanske han gör... Han är iaf från Säffle och hans efternamn börjar på W. Är det nån du känner?
    Hård kram o blöt puss

    SvaraRadera
  3. Nej, då var det fel Thomas.. Man vet ju aldrig, det är ju trots allt en liten bransch. Thomas är ju dock ett rätt vanligt namn, så jag var nog mest ute och cyklade. I vanlig ordning;)

    Många kramar till dig!!

    SvaraRadera