tisdag 31 mars 2009

Idag känner jag livet i mig

Ja, idag var det minsann vår, och jag kände livet i mig. Det är alltid lite farligt när man känner livet i sig sådär plötsligt, och idag resulterade det i att jag tog tag i den stora kökssaxen och klippte av rätt rejält tilltagna centimeter av mitt trollhår. Eftersom jag ska va rövare i sommar igen så gör det nog inget, och egentligen syns det knappt nån skillnad, men ändå... Man får se upp när livet griper tag i en (sax) sådär!

Fika i solen på Nytan med undersköna fröken Isabelle och lika undersköna fröken Emmelie var det bästa på länge och jag kände, som många gånger förr den där sprittande glädjen över att bo där jag bor. Jag fullkomligt älskar mina kvarter och kan inte tänka mig att bo nån annanstans (tittat på hus i Umeå..? För 2 veckor sen..? JAG? Näää...).

Emmelie och Charlie skulle på en stand-up-grej på kvällen och Em frågade om jag ville hänga på. Livet i mig tänkte att; ja, varför inte?! Så jag hängde på till restaurang EGO för att bevittna mitt livs andra stand-up show. Döm om min förvåning, och glada överraskning, när min bloggfrände Pontus Ströbaek beträdde scenen! Synd att han knäckte, så att jag inte kan skriva nåt bitskt och hårt dömande här.

Vi kom ganska sent så jag hann inte se alla, men det kanske var lika bra...
Förutom Ströbaek var det en kille som faktiskt fick mig att skratta på riktigt, en brud som också var lite halvskoj och en grabb som var så fruktansvärt pinsamt, jobbigt, jävla dålig att jag ville gå hem och stoppa huvudet i frysen. Fan va jobbigt att syssla med stå-upp! Jag skulle aldrig palla att stå där. Har man inte publiken med sig från början blir det så vansinnigt tungrott och då ska man vara sjukt skicklig om man lyckas vända det. Fy farao säger jag bara. All heder åt dem som vågar!

Nu ska det sovas i min skinande rena lägenhet i mina alldeles perfekta kvarter. Nighty night!

6 kommentarer:

  1. Åh, tack för idag! Det var superdupernice! puss från fröken Isabelle

    SvaraRadera
  2. Måste även tillägga att det idag (egentligen igår, klockan är sent) som vi såg Angel... Tycker att vi firade årsdagen av denna fantastiska film på ett ypperligt sätt! Skulle göra vad som helst för att spola tillbaka tiden och uppleva när Rolf Lassgård satte på Elisabeth Carlsson i en fåtölj... Det var magiskt... NOT!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja jag önskar jag inte hade sett den ännu så jag kunde spendera min lediga dag genom att se den. Angel is da shit!!

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag känner för en Angel-reunion snart! Andreas var helt förstörd häromdagen för att han ännu inte sett den! Vi borde hyra den och se den igen med honom.

    SvaraRadera
  5. Kan DU skriva elaka saker? Tror jag inte.

    Roligt att det var någon som jag kände i publiken när jag verkligen "kicked arse"...
    (jag brukar inte känna någon i publiken eftersom att jag inte har några vänner)

    SvaraRadera
  6. Angel-reunion it is! Det borde bli en årlig grej! / isa

    SvaraRadera