onsdag 25 mars 2009

Julafton i vårväder

Tjohoo, nu är det sol och varmt och jag har varit på en låång promenad runt Årstaviken. På vägen hem var det en tjej som powerwalkade förbi mig på ett provocerande och buffligt sätt och jag var givetvis tvungen att ta upp fighten. Hon pinnade på som ett jäkla ånglok och jag hade rätt svårt att hänga med, men det blev oavgjort tillslut då vi gick jämsides och hon svängde upp vid Eriksdalsbadet... Jag tar det som att hon inte orkade hålla samma tempo längre :)

Nu har jag pantat burkar och flaskor, återvunnit en överfull kasse glas, metall och mjölkkartonger och käkat frukost. Nyss kom brevbäraren med min efterlängtade deklaration. Jag har förstått att jag är ganska ensam om att längta efter den. Då kommer ett tips: Köp en lya och jämka inte! Då är deklarationen att likna vid julafton!
Nu bär det av till Gallerian där jag ska jobba och inte tänka på psyksjuka män som frågar om jag vill bli misshandlad. Jag tror det kan bli en alltigenom bra dag.

Här kommer bildbeviset för att min fönster blev så rena att de ser genomskinliga ut!

1 kommentar: