söndag 1 mars 2009

Som en liten solskenshistoria

har min söndag varit. Hela den här helgen har varit en sån där helg som man hoppas att alla helger ska vara.

Fredagen var en sjukt bra dag för butikerna på Götgatan och det var ROLIGT att jobba!!! Överraskad av denna känsla la jag ut ett spontant förslag till Yai-Li och Jonia att ta ett (eller några) glas vin på Ljunggrens direkt efter jobbet. Like old times! Och precis som i gamla dagar var de båda på direkt. Ljunggrens var precis så som jag mindes det; alldeles, alldeles underbart. Många glas vin, lite vansinnigt god sushi samt härligt umgänge en fredagkväll var precis vad som behövdes. När Malin Molin kom fram till Stockholm vid midnatt var jag på ett alldeles ypperligt humör.
Lördagen var inte lika roligt kaotisk på jobbet, men ändå helt ok. En lunch med Hannah o Malin på Ljunggrens (ok, jag vet. jag ska sluta tjata om det där jäävla stället, jag är besatt! men de har faktiskt grym lunch också!) lyste upp hela dagen. Efter jobbet gjorde jag och Malin oss i ordning för att åka på kusin Julias 34-årskalas i Solna. Hannah hade inte hämtat sig riktigt från sin magsjuka några dagar innan och stannade hemma. I Solna bjöds det på god mat, gott vin och finfint sällskap. Malin smälte in direkt med familjens ironiska bitskheter och vi hade så kul där att vi struntade i att gå ut och kom hem halv fyra, fulla, mätta och glada.

Idag har vi ätit den obligatoriska brunchen på String med Hannah och Yai-Li. Shoppat på Stadsmissionen. Åkt båten till Djurgårn där vi mötte upp Jonia för en långpromenad med en avslutande fika på Rosendal. Jag är fortfarande mätt! Den där brunchen är svårslagen.
Det kändes verkligen som att våren är på väg nu och det är faktiskt 1 mars! Om bara en månad kommer Djurgårn att se ut såhär:


1 kommentar:

  1. åh jag blir lite avis. vill oxå ha rosendal o lars o framför allt dig så där nära till hands. jag glömde svara på smset förresten, vi var precis på väg ut när ja fick det och jag hade PRECIS satt på en nirvana-låt på datorn, helt random, jävligt läskigt... det var ett fint mess iaf. hälsa jonia o yai-li massa från mig!

    SvaraRadera