söndag 22 mars 2009

Sköna söndag

Kan ju inte riktigt påstå att hela min söndag varit särskilt skön... Hade grava problem att andas under natten och vaknade med näsan helt igenblockad och en hals torrare än en ökenvind. Helt yr i huvudet (trots att jag festade på lördagen på endast lingondricka) hasade jag mig ändå till jobbet eftersom söndag = 100% ob. Tyckte nog att vi var ganska duktiga, men siffrorna visade annorlunda. Som tur var gjorde vi fett bra ifrån oss igår så jag hoppas att vi inte hamnar i onåd.

Efter jobbet kände jag dock att det var dags för ompyssling och åkte hem till mamma där kusin o moster från Umeå redan väntade. Tyvärr har värmepannan lagt av så jag sitter i mössa och täckbyxor och skriver... Denna brist på värme har lett till att vi pratat många västerbottensminnen och annat trevligt. Ett riktigt kvinnohushåll nu när brorsan flyttat till Rhodos (lucky bastard). Nu har paltkoman spritt sig efter ett okynnesätande utan like. Mamma, hon kan hon. Vi ska ändå äta lite mer strax eftersom det hör traditionen till. Men fruktsallad räknas inte.

En fråga: Har Micke Persbrandt fått något slags Gunvaldkomplex? Idag gick han förbi på Götgatan i en trenchcoat, iofs inte en beige utan en grön, men ändå!!! Detta plagg som nästan i folkmun numer kallas Gunvaldkappa... Jag bara undrar liksom...

2 kommentarer:

  1. Persbrandt är likadan privat som i roll...

    SvaraRadera
  2. meh saknishpaknish! vill paltkoma med min fina västerbottenssläkt.

    SvaraRadera