söndag 15 mars 2009

Mellanlandning


Nu har jag kommit hem efter en trevlig bilfärd från Vimmerby där det varit kollationeringshelg. Min mamma är den finaste i världen och lånade ut sin bil till vårt förfogande. Det var inte första gången och jag är verkligen glad och stolt över att hon är så schysst på det sättet. Ställer alltid upp liksom.

Kollationeringen var rolig. Våra barnskådespelare är underbara! De är så kloka, begåvade, fina och goa. Men det är ju nästan alla vuxna skådespelare i parken med! :) Det blev både många kära återseenden och några nya bekantskaper. Till exempel Thomas och Anna-Sara som samåkte med mig, Hannah och Jonas i bilen. De var väldigt, väldigt fina och vi kommer hänga mycket i sommar tror jag.

Kändes märkligt att vara tillbaka i Vimmerby. Så mycket som är annorlunda nu från att jag kom dit första året och inte kände nån och inte visste vad jag skulle förvänta mig av någonting. Blev på nåt sätt lite melankolisk och nästan deppig av det. Svårt att förklara varför... Jag vet inte.

Ett kort möte förgyllde dock min helg, och eftersom jag varit nervös innan för hur det skulle bli så kändes det skönt att några stenar föll från berget på mina axlar.
Imorgon blir jag hämtad 06.30 här hemma och då bär det av först till Eskilstuna där jag ska sitta med på en coaching (och kanske lära mig litegrann) och sen vidare till underbara Trysilfjället där jag ska få åka skidor i några dagar. Det är ju bland det bästa jag vet så det ser jag egentligen fram emot men just nu är jag bara lite deppig o nere. Har inte ätit middag, det är nog anledningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar