fredag 13 mars 2009

Mer hår än hjärna

Klockan ringer innan 8. I tre dagar i rad har jag gått upp och yogat INNAN jobbet. Detta är att betrakta som ett smärre mirakel. Idag ska jag inte till jobbet och då blev det ingen yoga heller. Fast kl 08.00 stod jag i tvättstugan och var sjukt nöjd med mig själv ändå. På ett sånt där osmakligt sätt ni vet. Har mycket att tvätta eftersom det blir roadtrip till Vimmerby idag och direkt efter helgen åker jag till Trysil i fem dagar och åker skidor.

Nu har jag ätit massa frukost och sen varit sjukt osmart. Jag tänkte att, jag, för den stora ovanlighetens skull, skulle vara lite smart och passa på att ta ner massa otympliga saker ner till Vimmerby nu när vi ändå ska åka bil ner och det inte är lång tid kvar innan vi faktiskt ska flytta.

Sagt och gjort. På vinden hämtade jag ner (förutom skidor, stavar och alla skidkläder) min, hannahs och malins dammsugare från i somras samt en jätteväska att packa tunga saker i (typ alla 100 ljuslyktor jag vill ha med och... ni vet...jamen... typ fina kuddar och kläder och skor etc..som tar plats o väger tungt). Åhhh, vad planerad jag kände mig. När jag kom in i lägenheten slog dock osmartheten ner i planeten likt en sekundär lite sämre och fjuttigare Big Bang. Jag ska ju ta mig till Vallentuna med alla grejer! Det kommer ju inte att gå att sitta på tunnelbana och sen tåg med två jätteväskor och en dammsugare! Fan, jag borde gå om förskolan.

Nu håller jag iaf på att bränna en roadtrip-cd och ska snart hämta den sista tvätten. Det ska bli kul att åka bil!

Hmm.. borde kanske tämja håret en aning innan jag träffar mina nya kollegor...

4 kommentarer:

  1. Nämen, det är ju du ju! Heja Tibble..! ;) Kul att läsa, ha en rolig resa!

    SvaraRadera
  2. Varför tämja håret? Tycker att det ser coolt ut... Fast vad vet jag? Jag är en gammal gubbe ;)

    SvaraRadera
  3. Hehe. Tack. Ja, du ska ju ha cred för att du lyckats snappa upp ordet "coolt" iallafall. Det är inte alla gamla gubbar som kan det.

    SvaraRadera