måndag 16 mars 2009

Morgonlekar i Eskilstuna

Ok... Nu är jag i Eskilstuna. På VOLVO. Klockan är 08.30 och jag sitter i ett kontorslandskap utan ände. Det är fett spännande. En helt annan arbetsplats än jag är van vid.

Alla är väldigt trevliga och verkar vara otroligt nyfikna på vem jag är och vad jag gör här... Just nu har jag fått låna en av kontorsplatserna och sitter och knappar på datorn med en kaffe (med maaasssa mjölk) från kaffemaskinen. Jag leker just nu att jag jobbar här och att det här är min vardag. Det är ganska enkelt att låtsas det. I min låtsasvärld är jag en superambitiös medarbetare eftersom snubbarna bredvid mig har suttit och snackat i en halvtimme och hon bakom mig då och då nynnar tonerna till Dagens eko... Märklisch...

Min utsikt är en gräsmatta med stängsel runt och ca 100 m bort går den stora bilvägen. Trots att det är så stort är det ganska tyst, förutom lite mummel, knappande på tangentbord och hon som plötsligt sjunger diiing, dooong, dooong (dagens eko). Nä. Jag skulle nog inte vilja jobba såhär varje dag.

Nu blev det tråkigt.

Dags för ny lek: Jag är här på ett superviktigt uppdrag. Ingen vet vad. Det är überhemligt. Jag är Gud på VOLVO.

4 kommentarer:

  1. Varför är du på VOLVO och leker?

    SvaraRadera
  2. Jag är, precis som när man va liten, med pappa på jobbet. Dock kommer jag ihåg att det fanns en kille på min pappas dåvarande jobb, när jag var typ sju år, som var jättelång, hette Lasse och bjöd på kakor ur en burk i fikaummet. Jag tror inte Lasse jobbar här. Jag önskar att Lasse jobade här. Jag vill ha kakor.

    SvaraRadera
  3. Åh du kära gud på volvo, har du inte lust att skänka mig en bil?
    Behöver inte vara nån flashig variant, duger med en orange 240, eller om du skulle ha i lager en amazon. Vad sägs?

    SvaraRadera
  4. Jag ska se vad jag kan göra... Just nu håller jag ju på med något väääldigt viktigt hära....

    SvaraRadera