onsdag 4 mars 2009

En busschafför, en busschaufför, det är en man med...

Idaaag idag idag.
Idag har jag haft turen att bli bjuden på fika två gånger av riktiga finisar.

Först efter jobbet blev det en härlig promenad till Östermalm. Träffade Josef av en slump på vägen. Det var roligt. Han var levande och fin och gjorde mig glad. Det var väldans längesen vi sågs. På Östermalm träffade jag min fikadate Alex Baker. Det var nog ännu längre sen vi sågs! Vi hade supertrevligt på café Mocco och skrattade mycket åt alla cafégäster med svåra Östermalmsmanér! Mysigt mysigt. Tänk att två timmar bara kan flyga iväg sådär.

Och Alex; nu när jag vet att du smygläser! TACK för fikat. Du vet att jag bjuder nästa gång! Du får ju skriva nåt när du är här så jag vet om'et!

När jag skulle ta 1an till Fridhemsplan från Karlaplan inträffade något ofantligt: En busschaufför SKÄMTADE med mig. På ett riktigt jäkla kul sätt också;

När jag skyndade fram till dörrarna (bussen hade precis stannat, men det stod en annan buss framför så jag fick springa bak) så stängde han dem mitt framför näsan på mig. Ni vet, sådär arrogant som så många idiotförare gör i den här stan. Fast de står helt still och folk knappt har fått kliva av. När jag gjorde en uppgiven gest så skakade han bara bistert på huvudet. Ni vet, sådär arrogant som så många idiotförare gör i den här stan. Sen, just när jag trodde han skulle köra iväg, så öppnade han dörrarna med ett brett leende.

-"Haha, gick du på den lätta, va?"

Värsta sköna snubben! Tror han hette Hassan. Jag vill bara åka med honom! Det är ju brilliant! En busschaufför som låtsas vara dum i huvet och istället är ascool! I love it!

Väl på Fridehemsplan blev jag bjuden på både te och hemmagjord banankaka, trots att jag bara skulle dit en supersnabbis. Mumsmumsmums! Det blev mysigt flickprat och fler härliga kalorier att stoppa i magen. Tack fina Lillan o Charlie!

Nu ska jag göra en lista på vad jag ska hinna göra imorgon innan jobbet. Börjar inte förrän 14! Kl 12.00 är det Body Pump inbokat och jag bävar redan... Min träningsvärk är fruktansvärt oskön idag... Men innan pumpen så ska jag hinna göra massa andra bra grejer. Bra med lista att bocka av då.

2 kommentarer:

  1. hehe, du skulle dragit fram en pistol och rånat honom och sen skrattat o sagt "ha! gick på den lätta?" då hade du vunnit.

    SvaraRadera
  2. Fan också... du är så smart lillasyster! Tänk att jag inte kom på det då! Det viktigaste är ju faktiskt att vinna. Glad I taught you something...

    SvaraRadera