söndag 2 maj 2010

Slut på cirkusen



Well, well, vad är väl en bal på Göta Lejon, den kan ju va fruktansvärt tråkig och urtrist och tråkig, och alldeles, alldeles underbar.... MEN! Jag har fått vara med om fyra direktsändningar som varit helt magiska. Jag har jobbat med människor som jag har sett upp till hela livet och lärt mig hur mycket som helst. Jag är skitledsen att jag åkte, men samtidigt oerhört glad för allt jag fått uppleva de här dagarna.

Saknaden är värst.

Hela teamet bakom cirkusen är så jävla roliga och underbara och jag blir så ledsen när jag tänker att jag inte får skämta med Tobbe och Lasse i ljudet, inte snacka musik med grabbarna i bandet, inte busa med Denize, inte få öva en ny låt och inte snacka blaj med Lisette och Kristina kommande vecka. DET gör ont, att det inte var jag som skulle bli Julia visste jag redan om.

Men det är ok. Det är mer än ok. Jag trodde aldrig jag skulle få vara med om något sånt här och det har verkligen varit en ynnest. TACK alla ni som röstat och peppat och skrivit fina kommentarer här. Utan er hade jag faktiskt inte pallat med tror jag. Ni har varit ovärdeliga!

Nu då? Nu ska jag ta Robert i hand och en kartong chokladbiskvier i andra handen och åka ut till Djurgårn och njuta av vår och ledighet.

11 kommentarer:

  1. Du är den bästa! & detta är ju bara början på nått nytt, ta vara på det du lärt dig & de kontakter du fått!
    Pusssssss!!!

    SvaraRadera
  2. En stor varm JÄTTEKRAM till er båda mina favoriter, älskar er jättemycket! Mor Britt

    SvaraRadera
  3. Josefin! Jag är stolt över dig som är så stark och skriver så fint. Det du säger är helt rätt, det är upplevelsen som är det viktiga, och det är helt fantastiskt vad du har fått vara med om. Måste dock tillägga att jag är förbannad. Jag tycker att de valde fel. Samtidigt fick du den bästa komplimangen du kunde få av Morgan igår, både på sändning och eftersnack. Du var för bra och för färdig helt enkelt, de ska ha en Julia som är mer formbar. Du ska vara nöjd över att du inte är formbar. För du är Josefin tlll hundra procent: En helt fenomenal sådan som man bara kan älska.

    SvaraRadera
  4. Jag är sur.
    Jävligt sur.
    Men ok då, då finns det nått bättre som väntar dig helt enkelt.
    Och grattis till framgångarna ändå, du har ju gjort sjukt bra ifrån dig!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Har Tobbe och du pratat om att ni båda känner mig? Haha.. :)

    SvaraRadera
  6. Tittar just nu på reprisen och tycker att du var, helt ärligt, RIKTIGT JÄVLA KLOCKREN! Du gjorde textdelen bäst av alla! =) Njut av choklad och ledighet nu!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Älskade Josefin! Gå ut i vårsolen och njut tillsammans med Robert. Trist att du inte får fortsätta att ha så roligt som du beskriver att ni har haft, men du lämnade "cirkusen" med hedern i behåll. Du har i alla fall imponerat på mig med din bredd,proffsighet,fokus och scennärvaro. Superbra! Du är också vacker och positiv (och du har behållit din integritet). Okej, hur svårt är det att imponera på mig? Ganska svårt faktiskt(fast du iofs gjort det förut också). Puss! Mamma

    P.S. Life is a box of chocolates...

    SvaraRadera
  8. Du... jag fortsätter rösta på dej iaf ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej lilla Snikke!
    Du har gjort saker i direktsändning som varit helt outstanding! Ditt nummer ur Cabaret var bara WOW! Helt klart ett stort steg framåt i din utveckling och du vet ju hur kritisk jag är..!!Du bara äger scenen och Måns hade nog fått det riktigt tufft att matcha dig. Troligen lite för tufft...
    Dina nya kompisar har du ju kvar även om du unte kan prata med dem varje dag just nu.

    Pussla på Nosla

    MamboKing

    SvaraRadera
  10. Det kommer alltid nya möjligheter...

    SvaraRadera
  11. Måste bara få säga att du har varit så hiiiimla GRYM i Jakten på julia.. Du har en underbart vacker röst och unik scennärvaro.. För inte att glömma dina ögon!! Man blir ju förtrollad! :) Det är på scen du hör hemma och du har en fantastisk karrär framför dig.. Det är ju nu allting byrjar! Lycka, lycka till med allt.. Det ska bli såå spännande att följa dig framöver. Keep shining :D

    (pardon my swedish.. :P)

    SvaraRadera