tisdag 4 maj 2010

Såhär ser det inte ut på min toalett hemma just nu.

Märklig dag.
Första riktiga dagen utan cirkusen. Jag var rädd att jag skulle få ångest av att bara vara hemma och ta det lugnt så jag har haft späckat schema hela dagen.
Först åkte jag till mitt gamla jobb på dagis i Tallkrogen och hälsade på. Klockan ÅTTA på morgonen. Sjukt ambitiöst och lite scary. Det var underbart att träffa alla goa barn och kollegor. Jag stannade i två timmar och lekte på gården med mina gullnosar. Dock fattades Leo, Elsa och Amina och det var tråkigt.


Sen åkte jag hem och kastade i mig lite yoghurt innan det var dags att testa en klass på Sats vid namn SatsX. Det var ta mig tusan det absolut jobbigaste jag gjort. Helt sjukt kondiskrävande, och jag som ändå tränat i princip dagligen de senaste veckorna. Den jobbigaste överraskningen kom dock i slutet av klassen. Jag trodde att det bara var en kondisklass så innan jag gick in gjorde jag Denize Hollands magprogram som resulterar i ca 200 olika typer av sit-ups. Var alltså inte superpepp när vi efter 45 minuters totalt paniksvettande skulle ner på matta och göra kolmaskar och crunches.

Efter träningen åkte jag till Kungholmen och åt lunch utomhus i solen med Lillan, Keba och Thomas. En mycket, mycket trevlig stund.

Sen var jag så slut när jag kom hem att jag fick huvudvärk och fick gå och lägga mig. Nu har jag väldigt dåligt samvete för att jag inte hunnit städa ordentligt hemma innan jag imorgon bitti åker till Malmö. Finns inget värre än att komma hem till en smutsig lägenhet. Men nu får det bli så. Jag har iaf packat, diskat och gjort matlåda. Och givetvis kollat på Maria Montazami. Jag älskar henne. Här är ett av kvällens citat "En riktig hamburgare ska vara sådär ordentligt slafsig, så att det rinner ner för fingrarna och ringen blir sådär klibbig" och okej, jag grät ju nästan av lycka när hon reciterade Sveriges nationalsång: "Du gamla, du fria, du självögda nord... - eller nåt sånt dåra".

1 kommentar: