lördag 15 maj 2010

Ett tidigare liv


Det spöregnar i Malmö. Är ovanligt uschligt faktiskt. Men jag har fått fika med min bästa vän som immigrerat till Australien. Tänka sig vilken tur att hon också befann sig i Malmö när hon är hemma i Sverige så himlans snabbt. Sandra hade just besökt ett medium som berättat att hon både varit tibetansk munk och gatflicka i Paris i tidigare liv... Vad tror ni att ni varit i ett tidigare liv? För min egen del gissar jag på en samvetslös femme fatale i Spanien alternativt ett manschauvenistiskt svin i Österrike.

1 kommentar:

  1. Jag tror att det var du som var Törnrosa! Helt seriöst så känner jag varje gång jag rensar fisk att det här gjorde jag redan på stenåldern!Sedan tänker jag: Tack Clas Ohlson för din suveräna knivslip (för jag tycks minnas att det var ett jäkla slit på stenåldern att rensa fisk med en flintakniv).

    Cool Cat

    P.S. Fick en plötslig vision av Josef Reinhard, manschauvinistiskt svin i en pedantskött österrikisk villa, med prydliga blodröda pelargoner i balkonglådorna. Bakom fasaden fasansfulla mörka hemligheter. Nej lilla gumman, det kan omöjligt vara du!! En sån typ återföds nog som kackerlacka och då blir det svårt att jobba sig upp i reinkarnationen.

    SvaraRadera