fredag 21 maj 2010

Barndomens somrar - igen



Jag har börjat gå igen! Jag älskar ju att gå, men har liksom tappat stinget lite på sistone. Men nu kan jag ändå säga att jag kommit på banan igen. En långrunda runt Årstaviken blev det. Det är ju bästa tiden nu. När allt är nyutslaget och rent och vackert.

Dofterna just den här perioden kastar mig alltid tillbaka till mina barndoms-somrar. Barfota i gräset, maskrosmålningar, trädklättring, rivsår på armar och ben, vansinnescyklingar nerför backar som aldrig tog slut, syrénbersåer och skolavslutning i kyrkan, svettiga händer som håller kladdiga isglasspinnar. Åhhh, jag älskar sommaren.

Nu ska jag dock bege mig till Studio 1 och inte se solen förrän sent ikväll. Men det kan det vara värt. Nu ser jag fram emot direktsändningen imorgon. Det ska bli fantastiskt roligt, men sen får jag nog en påse ångest med mig när det är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar