tisdag 25 maj 2010

Lång dags färd mot natt

Idag har jag målat. Kökstaket. Men mest mig själv.



Det finns få saker jag suger på så mycket som att måla. Det spelar ingen roll att jag har en stor yta, massa färg och en roller på en stång. Jag lyckas liksom inte. Efter en timme hade jag mer färg i ansiktet än i taket. Det svåraste är att få det jämnt. Hur vet man när det är jämnt liksom? Jag ser inte det. Förrän långt senare det vill säga. När färgen är kastad och möblerna tillbaka osv.



Trots min totala oförmåga känns det skönt att ha kommit igång. Imorgon ska jag måla den fina färgen på väggarna. Och hur fel det än blir så kommer det iaf bli annorlunda och förhoppningsvis fräschare än innan. Let us all pray it will.



För övrigt har jag varit på en jättefin pjäs, regisserad av Jens Karlsson som går ut DIs-regilinje nu. Han kommer äga scenerna i framtiden. Grymmaste grymma. Om ni har vägarna förbi Örebro i höst kan ni se pjäsen där. Den heter Den bärande väggen.



Om ni vill se mig göra bort mig i direktsändning kan ni kolla HÄR och klicka på höjdpunkterna från lördagens program. Välj introt och titta extra noga runt 0.58 sekunder in... Japp. Jag är stolt, jag tar plats och jag...gör heeelt fel :)

1 kommentar:

  1. Aaaaaahahahahah!! Helt fantastiskt underbart..! Hejhej Jossan! =D
    (Men du gör verkligen inte bort dig, tänkte inte ens på det när jag kollade live för det är så mkt som händer)

    SvaraRadera