torsdag 13 maj 2010

Inget flow


Luften har gått ur mig lite.
Det har väl märkts här på bloggen?! Jag har inget flow längre. Trots att det händer roliga saker kan jag inte formulera mig och känner mig bara trött och tråkig när jag skriver inlägg. Konstigt.
Nog skulle det vanligtvis vara lätt att skriva om en dag i sin egen stad med resväska som släptåg. Om två oompa-loomper som bar mitt kylskåp två meter under stånk och stön. Om en flykt i ett trapphus med en kortklippt kusin. Om en fantastisk farmor som har namnsdag. Om golv som blivit så fina att det är svårt att känna igen dem. Om en lååång after-work med en underbar vän (trots att jag inte har ett work att after:a) och om ett kärt återseende av den bästa bartendern i Stockholm. Men jag får liksom inte fram nåt...
Istället sitter jag i min säng i mitt överfulla rum och trängs med böcker i travar, alla mina möbler, ett burrande kylskåp och byrålådor i staplar och tänker på hur fint det skulle vara om vi kunde köpa det här. Och så tänker jag ganska mycket på hur jag ska gå vidare i lägenheten nu. Golven är så fina att jag inte kan ha så fula väggar längre. Men hur ska jag ha råd? Nu regnar det också. Då slipper jag ha dåligt samvete för att jag är inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar