måndag 31 maj 2010

Min mamma kungen



Även om jag ringde min kära lilla mams igår så tycker jag nog att hon förtjänar ett omnämnande här på min blogg också. Det fanns bara inte tid igår att skriva hur fantastisk hon faktiskt är. SÅ här kommer det idag istället.

Min mamma (vem som är hon på bilden får ni lista ut själva) är en sådan där mamma som är med i sagoböckerna från när man var liten. Och då menar jag alla mammor UTOM Askungens styvmamma (paranoid och galen), Madickens mamma (snäll men menlös) och Alfons mamma (frånvarande).

Hon är liksom på riktigt den där fina underbara, goda mamman som man alltid kunde dimpa ner i knät på, alltid kunde och kan fråga och få kloka och bra svar ifrån och som alltid är trygg och stöttande i allt man tar sig för.

Dessutom kan man bjuda hem sina vänner till min mamma och hon gör alltid värsta kulinariska festen. Man kan gå på Ljunggrens och till Lilla Baren på Riche med min mamma och hon är stencool. När som helst på dygnet kan man ringa och fråga om vad som helst och eftersom hon är ett levande uppslagsverk så har hon alltid ett svar. Till exempel när jag och Robert spelade alfapet klockan 01.00 på natten och jag blev upprörd över att Rob inte ville godkänna ordet DICK skickade jag raskt ett sms till mor och frågade om det inte fanns i Saol ändå. Varpå jag blixtsnabbt får svaret:

"Sorry inte i 2006ans iaf. Borde göra det! Alfapet? Då borde det bli godkänt p.g.a flitig användning i Jalla Jalla!"

Fattar ni? Min mamma är kungen!

Och apropå Jalla Jalla tycker jag att det borde vara för oss svennar som Josef en gång sa: "Men du vet, Jossan, för oss är varje dag mammas dag."

Älskar dig mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar