tisdag 25 maj 2010

Jag behöver råd

Ååååååååh, vad svårt det är att hålla uppe gnistan hela tiden.

Nu har jag tappat modet lite. Jag ska ju göra hela hallen också. Uppgiften känns mig plötsligt övermäktig.

Jag vill inte bo med alla möbler i sovrummet längre. Det är så stökigt att jag inte ens hittar mina öron bland alla grejer. Och öronen behöver jag ju inte ens så ofta. Värre är det med rena trosor, viktiga papper och The Knife-plattan jag vill höra just nu. Fan.

Nu ska alltså hela cirkusen med att täcka golv, maska lister, få en färgburk i ansiktet och sen stå och rolla tak och väggar i 459 timmar börja om från början. Fast i hallen. Ska jag ge upp? Ska jag tapetsera istället (för det vet vi ju alla att det är så himla mycket enklare...)? Ska jag vänta två veckor tills Robert kommer så att vi är två? Eller ska jag ta tag i eländet på en gång?

Vad tycker ni?

5 kommentarer:

  1. Ta en paus, gå ut och köp en glass eller så och tänk på något annat en stund så kommer du säkert fram till ett bra svar själv. Har du nu redan gjort första lagret är det värsta gjort så glöm tapeter!! =) Dock är nog tipset jag kan ge att ta ett rum i taget; göra klart ett rum innan du ger dig på nästa ;-)

    Kör hårt!!

    SvaraRadera
  2. Varför skjuta upp saker till morgondagen när du kan vänta till i övermorgon?

    SvaraRadera
  3. Alexandra Baker25 maj 2010 kl. 23:29

    Hej hjärtat! Jag skulle måla om mitt sovrum, BARA väggarna tak var inte att tala om. Marcus "erbjöd" sig att hjälpa till. Jag tejpade en halv list sen tog han över för jag gjorde inte på "rätt sätt". Sen började jag måla, Marcus tog över igen för "om du gör sådär räcker inte färgen". Jag satte mig på en pall och drack vin, Marcus gjorde resten. Alltså är mitt bästa tips att bjuda in ett gäng vänner och erbjud dom mat och vin emot målartjänster! :) Puss och kram från Alex och hela England!

    SvaraRadera
  4. Jag tror också på att andas lite, typ vänta på Robert. Det går lättare om du har lite ork och lust och FETT lättare om ni är två..!
    För nu: fira att du fixat köket! Hurra!

    SvaraRadera